Friday, November 12, 2010

Freemason!!!Dah Lama Wujud Di Malaysia??


Salam semua blogger, tajuk panas kita kali ini Freemason!!!Dah Lama Wujud Di Malaysia??Biar betul?Jangan main-main. Setahu aku la, freemason ni ialah satu gerakan yang memuja syaitan seperti yang diuar-uarkan di facebook,youtube,dan segala macam bentuk media elektronik. Freemason ni da lama wujud kat dunia ni. Untuk ketahui lebih lanjut tentang Freemason ni.Jom Klik Read More!!!




Freemason ialah pertubuhan persaudaraan yang muncul dengan asal usul yang kabur antara pada akhir abad ke-16 hingga awal abad ke-17Freemason juga dikaitkan dengan ahli Kesatria Templar (Knight's Templar). Mengikut legenda, pada abad ke-11, Kesatria Templar telah menjumpai harta karun di tinggalan bangunan Haikal Sulaiman.

Di Malaysia, cawangan Freemason beroperasi sebagai Loji Besar Daerah Timur Tengah (District Grand Lodges of Middle East atau DGLME). DGLME secara rasmi bermula di Kuala Lumpur pada 20 Oktober 1916. Salah satu loji Freemason ni terletak di Pulau Pinang yang dibina pada tahun 1927.

Ada yang mengaitkan Freemason dengan Dajjal yang akan hadir pada akhir zaman. Ini berdasarkan simbol Free Masonic yang dikenali "Satu Mata Melihat Semua" (All Seeing One Eye) dikatakan menyerupai Dajjal bermata satu. Sejauh mana kebenaran cerita ni aku pun tak tahu.Korang suma kaji-kaji la ye. 

Aish dunia sekarang ni macam-macam ada. Kita jangan cepat terpedaya dengan benda-benda yang boleh memesongkan aqhidah kita sebagai umat Islam. Pegang teguhlah dengan agama Islam nescaya kita akan selamat didunia dan akhirat.InsyaAllah.
Related Posts with Thumbnails

1 comments:

pN.rOs said...

sebenarnya
lagu2, simbol2 yang ada kita kena betul2 paham
semua tu boleh jadi medium sebaran ikutan ni

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails