Thursday, July 1, 2010

Hantu?!! Wujud Atau Dongeng??!!



Salam kepada blogger-blogger yang takut pada hantu(haha), post kali ini aku ada persoalan nak tanya pada korang semua. Adakah hantu ini wujud? Atau ianya sekadar bualan orang tua-tua yang sengaja ingin menakut-nakutkan anak cucu mereka. Expose mistik kali ini(eh silap plak hahaha). Ok kepada sesiapa yang ada pendapat yang ingin dikongsikan sila-silalah komen ye!!Di bawah ni ada sedikit info aku nak kongsi tentang hantu ni...





1.Merupakan sejenis kewujudan tanpa fizikal seseorang yang mati. Ia sering dianggap sebagai roh atau semangat seseorang yang kekal di bumiselepas mati. Menurut sesetengah sumber, hantu merupakan personaliti seseorang selepas kematian mereka, dan tidak terikat secara langsung kepada semangat atau roh. Setiap kebudayaan di dunia mempunyai cerita hantu tersendiri, tetapi ia berlainan menurut masa dan tempat, dengan percanggahan mengenai apakah hantu dan samaada ia adalah khayalan atau sebahagian alam semulajadi.

2.Merupakan sejenis makhluk alam ghaib yang wujud dalam alam yang berlainan dengan alam fizikal manusia. Menurut 
Islam, roh orang yang mati tidak lagi tinggal di bumi, oleh itu hantu adalah jin yang mengganggu manusia.

Terdapat juga nama-nama hantu yang popular di Malaysia ni

1. Pontianak
2. Pocong
3. Hantu Raya
4. Hantu Galah
5. Saka(macam2 ada)

Macam-macam lagi la...aku pon xingt...yang aku tau jin dengan setan ja..Apa-apa pun kita jangan dok buat benda syirik atau khurafat sudah. Dok jadi hamba setan!!Ingat!!!
Related Posts with Thumbnails

10 comments:

ezhan_artwork said...

haha...ni nk buat Paranormal activity ke ape ni...haha

blacklist said...

hhahaha...ada la ckit2...jom2...

DuniakuAbstrak said...

mak aku lagi seram dowh dari antu....hahaha

blacklist said...

hahaha...slalunya laa...

a LoT oF LuV said...

Salam ziarah.. Nice blog.. nice n3.. Dtg le jengah ke blog kite..

blacklist said...

salam, ok2..lets gone!!haha

Cheqna said...

tengok masa siang boleh lah ni...hehe

apa2 pun, sekarang ni terlalu banyak "exposure" hantu2 kat drama n filem..cara baru pengaruh pemikiran budak2.

Hafizi said...

kalau citer pasal hantu,ramai yg seram....apa yang anda takut??Takut TUHAN Ke Takut Hantu??

blacklist said...

tu laa...susah manusia zaman skrg ni an..apa2 pon kita kena percaya tuhan dulu...

Cikomi said...

Kadang kala kena percya jgk benda nie wujuh xpi cya lebih takut tuhan krana tuhan yg kuasakan kmi..cya skong ucapan hafizi yg tetulis kat atas

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails