Friday, July 22, 2011

Bahaya Cyber Cafe!!!

Related Posts with ThumbnailsBAHAYA CYBER CAFE!!!


Salam kepada blogger-blogger atau pembaca-pembaca blogger(haha) , sudah lama tak  taip dah keras jari jemari ni. Jadi pada hari yang mulia ni, The BIG HEAD Site nak ceritasikit bahaya di cyber cafe bagi yang minat sangat ke cyber cafe ni. Apa-apa pun kita tengok dan baca apa info di bawah ni.



Hal yang sangat penting terutama pada orang yang suka on9 di Cyber Cafe.



Alat ini dinamakan Keystroke. Ia dicucuk di hujung cable keyboard yang terhubung ke PC, ini digunakan untuk menyimpan semua data yang telah diketik oleh keyboard itu.
Ok, sebelum korang semua guna PC.,1st Check device ni sama ada disambungkan dekat CPU atau tak.

Kebanyakan ini dipakai di Internet kafe, pameran, hotel dan lapangan terbang. Maka berhati-hatilah terutama anda yang menggunakan Internet di tempat seperti itu untuk mengakses akaun bank online atau site penting lainnya.




Setelah anda masuk ke akaun bank dan setelah selesai meninggalkan PC itu akan dengan mudahnya untuk membuka akaun itu kembali dengan apa yang sebelumnya anda ketik yang telah tersimpan di alat tersebut. 

Jadi, sebaiknya anda periksa dahulu PC jika ada sesuatu yg mencurigakan di belakangnya sebelum menggunakan Internet di tempat umum untuk mengakses site penting.

Semoga informasi ini berguna untuk anda semua.

Jangan Lupa Kongsi Info Ini Pada Rakan-Rakan Anda!!!

sumber : wikipedia


0 comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails